تبلیغات
3 ثانیه - ۸ کاری که بهتر است صبح ها در برنامه روزانه قرار دهیم

همه آدم ها زندگی شلوغی را دارند. اما برنامه روزانه و کارهایی که قبل از هشت صبح می توانید آن ها را انجام دهید در طول روز کمک زیادی به شما خواهد کرد.

اگر در میان برنامه ریزی هایتان زمانی را برای فکر کردن و پیدا کردن راهی برای پیشرفت قرار نمی دهید، وقت شما هم مانند خیلی های دیگر به راحتی از دست خواهد رفت و زمانی خواهد آمد که برای همه زمان های از دست رفته تان نمی توانید کاری انجام دهید.

برنامه روزانه

این مقاله تلاش دارد تا به تغییر نگاهتان به زندگی کمک کند. اینکه بتوانید به چیزهای خیلی ساده و اساسی بازگردید و دوباره به آن ها فکر کنید. این آگاهی روز به روز بیشتر می شود که همه افراد علی رغم مشغله ها و درگیری های روزمره می توانند هر لحظه را بر اساس روش ها و رویکردهای دلخواه خودشان به پیش ببرند.

شما سرنوشتتان را می سازید. شما مسئول هستید و شما باید تصمیم بگیرید. چون اگر این کار را نکنید ،شخص دیگری برایتان تصمیم خواهد گرفت. در واقع تصمیم نگرفتن، معادل یک تصمیم بد می تواند باشد. با انجام این برنامه روزانه کوتاه و ساده روند جدیدی را پیش خواهید گرفت.

۱- حتما هفت ساعت بخوابید

اگر بخواهیم روراست باشیم، خوابیدن به اندازه غذاخوردن و نوشیدن آب مهم و حیاتی است. بر خلاف این موضوع ،خیلی ها به اندازه کافی نمی خوابند و به تبع آن با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

مجموعه National Sleep Foundation تحقیقاتی را انجام داد که نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که حداقل ۴۰ میلیون آمریکایی از اختلالات خواب که بیش از ۷۰ نوع را در برمی گیرد، رنج می برند. علاوه بر آن ۶۰ درصد از بزرگسالان و ۶۹ درصد از بچه ها در طول هفته چند روزی با مشکل کمبود خواب مواجه می شوند.

اما با داشتن خواب کافی در برنامه روزانه به حافظه بهتر، طول عمر بیشتر، خلاقیت بالا، افزایش تمرکز و توجه، استرس کمتر، وابستگی کمتر به موادی چون کافئین، ریسک پایین ابتلا به افسردگی و ..خواهیم رسید.

اگر ۵ صبح از خواب بلند شوید در حالیکه سه ساعت قبلش خوابیده اید، اهمیت تمامی این حرف ها از بین می رود. ممکن است از تحریک کننده هایی مانند کافئین برای بیدارماندن استفاده کنید، اما این پایدار نخواهد بود و در بلندمدت سلامتی شما را در معرض خطرات جدی قرار می دهد.

۲- زمانی را به مراقبه و تمرکز اختصاص دهید

بعد از بیدار شدن از یک خواب کافی و مفید، متمرکز شدن و آرام بودن کمک زیادی برای حرکت به سمت هدف هایتان خواهد کرد. مراقبه و عبادت و شکرگزاری برای هر آنچه که دارید فرصت های بیشمار و امکانات زیادی را پیش رویتان خواهد گذاشت.

آدم ها مانند آهن ربا هستند. وقتی برای همه چیزهایی که دارید شکرگزار باشید، تمام خوبی ها و نقاط مثبت را جذب خواهید کرد. می گویند قدردانی امری مسری است.

۳- ورزش کنید

بر اساس نتایجی که از تحقیقات موسسه Centers for Disease Control منتشر شده است، بر خلاف همه نقاط مثبتی که برای وجود فعالیت بدنی و ورزش در برنامه روزانه ذکر شده است، تنها یک سوم از آمریکایی ها میان سنین ۲۵ تا ۶۴ سال به طور جدی ورزش را در برنامه روزانه شان قرار داده اند.

اگر می خواهید که در بین مردم شاد، فعال و سالم دنیا جایی داشته باشید، هر روز ورزش کنید. خیلی از آدم ها فورا به سالن های باشگاه برای ورزش می روند. در حالیکه انجام فعالیت بدنی در ساعات اولیه صبح در فضای آزاد هم بسیار می تواند مفید واقع شود.

به هر نحوی که آن را ترجیح می دهید، سعی کنید تا تحرک و ورزش را در برنامه روزانه قرار دهید. ورزش استرس ها، عصبانیت ها و احتمال ابتلا به افسردگی را به شدت کاهش می دهد و همچنین مستقیما به میزان موفقیت در کار هم کمک می کند. اگر اهمیتی به بدنتان نمی دهید، تمام ابعاد دیگر زندگی تان هم درگیر خواهد شد و تحت تاثیر منفی این موضوع قرار خواهد گرفت.

۴- ۳۰ گرم پروتئین مصرف کنید

Donald Layman استاد بازنشسته تغذیه از دانشگاه Illinois پیشنهاد می کند تا مصرف حداقل ۳۰ گرم پروتئین را در برنامه روزانه در اول صبح از یاد نبریم. Tim Ferris هم در کتاب معروفش The 4-Hour Body همین نکته را تکرار می کند. او می گوید پدرش با رعایت این نکته در برنامه روزانه موفق شد ۱۹ پوند را در یک ماه از دست بدهد.

پروتئین در طول روز بیشتر می تواند شما را نگه دارد، چون مدت زمان زیادی طول می کشد که از بدن خارج شود. از طرفی میزان فشار خون را نیز ثابت نگه می دارد و میزان نیازتان به کربوهیدرات های سفید در طول روز را کاهش می دهد.

Tim چهار پیشنهاد برای دریافت این میزان پوتئین در برنامه روزانه می دهد: حداقل ۴۰ درصد از کالری صبحانه را به مصرف پروتئین اختصاص دهید. از دو یا سه تخم مرغ برای صبحانه استفاده کنید. (هر تخم مرغ ۶ گرم پروتئین دارد.) اگر تخم مرغ دوست ندارید از جایگزین های آن می توانید استفاده کنید و یا اینکه می توانید از پروتئین های محلول در آب و شیر استفاده کنید. می توان حبوبات، سبزی ها و مغزها و دانه ها را نیز جایگزین تخم مرغ در برنامه روزانه کرد.

۵- دوش آب سرد بگیرید

دوش آب سرد به سلامت جسمی و روحی کمک بسیار زیادی خواهد کرد. تغییرات مثبت و بلندمدتی را در سیستم ایمنی بدن، غدد لنفاوی، گردش خون بدن و سیستم گوارش به وجود خواهد آورد و همچنین به دلیل افزایش سوخت و ساز در بدن به کاهش وزن هم کمک می کند.

تحقیقی در سال ۲۰۰۷ مشخص کرد که دوش آب سرد می تواند علائم افسردگی را حتی بهتر از مصرف داروها و قرص ها درمان کند. این به این دلیل است که آب سرد باعث تحریک مولکول های آلی و عوامل رشد عصب یا نوروکمیکال ها می شود که خلق و خو را تقویت می کند و شادی را در پی دارد.

مسلما گرفتن دوش آب سرد در وهله اول بسیار ترسناک خواهد بود. اما همه چیز بستگی به چند ثانیه اول دارد. مثل پریدن در حوض آب سرد می ماند. اگر بتوانید ۲۰ ثانیه اول را تحمل کنید، بقیه اش برایتان آسان خواهد شد.

علاوه بر همه این ها اصلا انجام دادن کاری در اول برنامه روزانه و از صبح که حتی کمی شما را بترساند، بسیار مفید خواهد بود. حس می کنید هنوز زنده هستید و می توانید باز هم بلندپروازی کنید.

۶- زمانی را هم به مطالعه کردن اختصاص دهید

قرار گرفتن این مورد برای اکثر آدم های موفق این دنیا در برنامه روزانه موضوع عجیبی نیست. آن ها دائما در حال یادگیری هستند.

می توانید حتی در مسیرهای رفت و آمد و در زمان های بیکاری به کتاب های صوتی گوش دهید. این کار در بلندمدت باعث می شود که اطلاعات بسیار زیادی به دست آورید، با دیدی جدید به دنیا نگاه کنید و راحت تر بین موضوعات مختلف ارتباط برقرار کنید.

۷- به هدف های زندگی تان فکر کنید و آن ها را مورد بازبینی قرار دهید

باید بتوانید اهداف بلندمدت و کوتاه مدت خود را جایی یادداشت کنید. فکر کردن به این موضوع در برنامه روزانه موجب خواهد شد تا گام های بعدی تان را بهتر بردارید. اگر هر روز اهداف بلندمدتتان را بخوانید، هر روز به آن ها فکر خواهید کرد و اگر هر روز به آن ها فکر کنید پس احتمالا تمام نیرویتان را به کار می گیرید تا در راه رسیدن به آن ها قدم بردارید و خودتان را درگیر کنید. رسیدن به اهداف مثل یک علم است. هیچ پیچیدگی و گمراهی در آن وجود ندارد. اگر یک الگوی ساده را انتخاب کنید، می توانید به راحتی به تمامی اهدافتان برسید. هر چند که آن اهداف بزرگ و دور به نظر برسند.

۸- حداقل یک گام برای رسیدن به اهداف بلندمدت در روز بردارید

اراده بیشتر شبیه به ماهیچه های ما است. هر چقدر که بیشتر به کارش بگیریم، خسته تر و زودتر خالی می شود. به طور مشابه توانایی ما برای گرفتن تصمیم های خوب و با کیفیت در طول روز رفته رفته کاهش پیدا می کند. هر چقدر بیشتر تصمیم بگیرید، اراده تان به تدریج ضعیف تر خواهد شد.

به همین دلیل مهم است که در طول برنامه روزانه کارهای مهم را اول و در صبح انجام دهید. اگر انجامشان ندهید قضیه بسیار ساده است: آن ها انجام نخواهند شد! و در آخر روز خستگی بسیار زیادی را احساس خواهید کرد. میلیون ها دلیل وجود دارد که کارهایتان را “فردا” انجام دهید و شما هم آن ها را فردا انجام می دهید که در واقع معادل با “هیچ وقت” است.

پس سعی کنید این طور برنامه روزانه تان را بچینید: بدترین کار اولین کار است! آن کار مهم و سخت را حتما در اولین فرصت انجام دهید. اگر هر روز قدمی کوچک به سمت اهدافتان بردارید خواهید دید که آن ها آنقدرها هم دور نبودند.

بالاخره نتیجه چیست؟

اگر این کارها را انجام دهید و خیالتان از بابت انجام کارهای مهم در برنامه روزانه تان راحت باشد، خودتان را در مسیری قرار داده اید که حرکتش در مسیر موفقیت خواهد بود. در کارتان بهتر خواهید بود. در روابطتان بهتر خواهید بود و حتما بیشتر از قبل شادی را احساس خواهید کرد. اعتماد به نفس بیشتری به سراغتان می آید و شجاعانه تر عمل می کنید و در یک کلام در مدت زمان کوتاهی زندگی تان تغییر خواهد کرد.




طبقه بندی: روان شناخت،

تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1395 | 05:42 ب.ظ | نویسنده : سعید شروعی تازه | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);