تبلیغات
3 ثانیه - 6 راه تمرین مغز برای آنکه باهوش تر شوید

در جهان امروزی ارزش مغز بیش از نیروی عضلانی است. ما در عصر دیجیتالی زندگی میکنیم که توسط دستگاه های هوشمند احاطه شده ایم، جاییکه هر شخص سعی میکند سریعتر و باهوش تر باشد. و با وجود پیشرفت هوش مصنوعی دیگر نمیتوان واژه شخص را فقط به انسان ها نسبت داد. ما دسترسی آسان به هرگونه اطلاعاتی داریم و واضح است که تنها راه پیش رو، برای به جلو حرکت کردن و موفق ماندن در زندگی این است که به باهوش تر شدن و یادگیری و آموزش همچنان ادامه دهیم.

برای برخی از مردم، توانایی درک مفاهم پیچیده نیاز به تلاش زیاد ندارد و آنها به طور طبیعی از پس اینکار برمی آیند. اما اینکه شما ذاتاً "نابغه" نیستید به این معنی نیست که نمیتوانید از طریق تلاش همه جانبه و فداکاری هوش خودتان را تقویت کنید. مطالعات بارها و بارها نشان داده است که انسان میتواند خودش را باهوش تر کند. هوش بالا، چیزی جز توانایی بزرگ برای شناخت الگوها و حل مشکلات  نیست. تمام این ها با تمرین قابل دستیابی است. مغز مانند عضلات فیزیکی بدن نیاز به ورزش دارد. آموزش دقیق، استراحت و ثبات به شما برای بهبود هوش و ذکاوتتان کمک میکند. در اینجا 6 راه برای انجام اینکار به شما معرفی میکنیم:

1. بودن در گروه افراد باهوش

ممکن است متوجه شده باشید که افراد باهوش اغلب با هم در یک گروه هستند زیرا آنها دوست دارند آزادانه و بدون اعتراض همگروهان خود در طیف وسیعی از موضوعات بحث کنند. Jim Rohn گفته است: شما میانگینی از 5 نفر از افرادای هستید که اطراف شما هستند. با خودتان حساب کنید که میانگین IQ شما چطور میشود؟ بودن در گروه افراد باهوش بطور غیر مستقیم باعث میشود که شما بخواهید هوشتان را بالا ببرید.

2. خواندن

مطمئناً این گزینه نباید دور از ذهن باشد؛ اما بسیاری از مردم دست کم میگیرند که خواندن چقدر میتواند در بهبود ذهن تأثیر بگذارد. مردمی که خوب مطالعه میکنند، نه تنها در سخنوری ماهر میشوند بلکه به منبعی از دانش دسترسی پیدا میکنند و ذهن آنها همیشه در حال تکامل خواهد بود. خواندن دامنه لغات شما را گسترش میدهد، باعث توسعه مهارت های ارتباطی شما میشود و توانایی تحلیل شما را بیشتر میکند. برای اینکار شما نیاز به کتاب های خشک و علمی ندارید. حتی خواندن کتاب هایی مانند ارباب حلقه ها، الیور تویست و.. نیز میتواند باعث بهبود ذهن شما و انتقال درس زندگی باشد.

3. خوردن غذای مغز

بله، چنین چیزی وجود دارد! مواد غذایی برای بدن مانند سوخت هستند اما این مهم است که بدن چه نوع سوختی مصرف میکند. غذاهای مقوی برای بالابردن قدرت مغز به خوبی عمل میکنند. گردو یک منبع بزرگ غذای مغز است؛ مانند تن ماهی و قزل آلا که غنی و حاوی اسیدهای چرب هستند. این مواد غذایی به عملکرد سلول های عصبی کمک میکنند. بهتر است که غذاهایی که حاوی امگا3 هستند را بطور مداوم مصرف کنید، در اینصورت ذهنتان از شما ممنون خواهد بود.

4. استراحت

کمبود خواب و آرامش و استرس بیش از حد، میتواند ظرفیت مغز را کاهش دهد. مغز به مقدار زیادی انرژی برای کار کردن نیاز دارد. بنابراین اگر شما در تمام مدت خسته هستید، ذهن شما به سادگی توانایی یادگیری و بهبود را نخواهد داشت.

5. بازی های ذهنی

مغز شما برای پیشرفت نیاز به روبرو شدن با چالش دارد. زمانیکه ذهن متوجه میشود که در چیزی خوب است از تلاش دست برمیدارد، درست مانند خود ما. از پتانسیل کامل خود استفاده کنید و محدودیت ها را جابجا کنید. بازی های ذهنی مانند؛ بازی های حافظه ای، سودوکو، جدول کلمات و آنهایی که ذهن شما را درگیر میکنند را تجربه کنید. اینگونه بازی های الگوی شناختی، منطق و توانایی پردازش سریع در شما را افزایش میدهند. ممکن است فکر کنید که این نوع بازی ها، نوعی اتلاف وقت می باشند اما در واقع یک تمرین فکری برای مغز شما هستند.

6. دفتر خاطرات روزانه

انیشتین، نیوتن و توماس جفرسون در چه چیزی مشترک بودند؟ همه آنها خاطرات خود را نگه میداشتند. نُت برداری و یا  نوشتن همه چیز و یا فقط ایده ها، به نوعی ایجاد یک فرمت ذهنی است. افکار شما ثبت خواهد شد و نوشتن معمول آنها شما را برای تفکر بیشتر و بهبود راه های فکر کردن توانا خواهد کرد. ذکاوت تنها یک ژنتیک ساده نیست. امکان تمرین ذهن و کمک به عملکرد آن در سطح کارآمدتر وجود دارد. صبور باشید و روال بالابردن آگاهی خودتان را ادامه دهید؛ مغزتان دستورالعمل شما را دنبال خواهد کرد.

گاهی اوقات شما میتوانید بدترین دشمن خودتان باشید و این میتواند سخت ترین سد پیش روی شما باشد. اگر شما باور داشته باشید که توانایی مغزی شما تغییر نمیکند و ظرفیت آن ثابت است، شما احتمالا هرگز قادر نخواهید بود آن را بهبود ببخشید. این مهم است که شما بدانید میتوانید یاد بگیرید و توانایی های خود را همواره افزایش دهید زیرا این باور در ذهن شما انگیزه کافی را ایجاد خواهد کرد.




طبقه بندی: روان شناخت،

تاریخ : پنجشنبه 13 آبان 1395 | 08:52 ب.ظ | نویسنده : سعید شروعی تازه | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
// setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);